14 de gener del 2011

Pa de Coca

Avui hem fet un pa molt ràpid i senzill, i en aquesta ocasió l'hem fet amb l'ajuda de la thermomix. Aquest pa de coca és ideal per menjar amb pa amb tomàquet ja que per la seva forma té molta crosta, i si el torreu... encara és més bo.

Ingredients:
- 250g de farina de força
- 120g d'aigua
- 60g d'oli
- 10g de llevat fresc o 5 g de llevat granulat
- 1 culleradeta de sal
- 1 pèssic de sal

Escalfa el llevat juntament amb l'aigua en el vas de la Thermomix durant 30 segons a 37ºC i velocitat 2.
A continuació, inclou la resta d'ingredients, l'oli, la farina, la sal i el sucre. Barreja els ingredients 2 minuts a velocitat Espiga, sense seleccionar temperatura.

Retira la massa i deixa-la reposar en un bol gran, tapada amb un drap, durant 30 minuts a temperatura ambient, fins que dobli el seu volum.
Extén la massa i dona-li forma rectangular. Posa-li una mica d'oli per sobre.
Cou el pa de coca al forn precalentat a 200ºC durant 25 minuts.

Bon profit!

17 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

encetar un dissabte amb aquest pa de coca ha de ser una bogeria, sucar-lo amb tomàquet, xopar-lo bé d'oli i unes llesquetes de pernil (del bo tallat) ben prim... fantàstic!

el taller de cuina ha dit...

M'apunto a aquest esmorzar de dissabte!!

Xavier ha dit...

Uauuu!
Sí que deu ser bo amb tomata!

Ideal!

gastropuntcat ha dit...

Hola!!

Estem preparant un nou bloc que obrirem a partir del dia 28 d'aquest mes, recullirà noticies, activitats, tendes, receptes de cuina i en l'apartat de gastroblocs estem afegin els blocs catalans per tal de donarlos a conèixer tant als blocs com la nostre gastronomía, anirá per comarques, no hem aconseguir visualitzar el perfil, per tal de posar el vostre bloc a la comarca que correspongui, el nostre mail es gastropuntcat@gmail.com, si pots aclarir els nostres dubtes.

Moltes gràcies.

Nuria i Loles
Grastropuntcat.

Mercè ha dit...

A casa, en diem coca de pa. :p jeje És deliciosa per fer amb pa amb tomata.

Gemma ha dit...

Amb un pernil del bo i sucat amb tomàquet, ha de ser deliciós!

Mesilda ha dit...

Perfecta para acompañar con queso fresco y tomates secos confitados ummmm.....mi debilidad......me quedo por aqui,viendo los panes.
Besets.

RUBEN ha dit...

Guau! Com la que venen al forn de sota casa! Espectacular! Ho provo en breu amb la meva superpanificadora!
Una abraçada

mercè ha dit...

acabo de trobar-vos pel blog i m'ha fet il.lusió.Me'n havien parlat de vosaltres el -cafè de nit- i ara que he fet el xafarder pels vostres pans m'ha agafat una salivera...El pa és la meva assignatura pendent, això delsllevats, el repòs, la massa mare...em fa respecte...i tant com m'agrada a mi el pa!,el bon pa!.Espero ens conectem de tant en tant!a reveure!

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
gràcies pel vostre comentaria en el meu bloc. M'anireu veient sovint.. el que potser més m'agrada es fer pa! Teniu unes receptes delicioses ... i que dir d'aquesta. M'apunto al tomàquet i un bon pernil. Salutacions

ANNAFS ha dit...

El pa de coca té molta sortida a casa meva, sempre que anem cap a Osona en comprem ( que allà és molt típic) ara ja el podré fer a casa!

Anònim ha dit...

M'encanta el pa de coca! Però també el podem fer sense thermomix, no?

Anònim ha dit...

M'agrada molt el vostre bloc.
Avui us voldria preguntar on es pot comprar la farina de força.
Gràcies
Núria

Alba ha dit...

Nois, fins ara no he pogut mirar el vostre bloc. Us fitxo ara mateix!! Mare meva la de pans que teniu per aquí!!

Aquesta coca ha de ser deliciosa. Ja me la imagino amb un bon pernil a sobre. A Sabadell (la meva ciutat) hi ha un lloc que es diu l'Andreu on fan unes mini coques com la vostra amb encenalls de jabugo per sobre i està de vici!!

Molts petonets!!

Gent jove pa tou ha dit...

Núria, la farina de força la comprem al forn, tot i que de vegades utilitzem la que venen al Mercadona, que està molt bé de preu i els pans ens surten fantàstics.
Mira't aquest post que vàrem publicar ja fa força temps on comentavem una botiga on venien farines de molts tipus:
http://gentjovepatou.blogspot.com/2008/02/provedors-de-farina-i-llevat.html

Ens heu preguntat si es podia fer el pa de coca sense utilitzar la thermomix? I tant! el podeu fer a la panificadora amb el programa d'amassat.

garlutti ha dit...

Hola es mi primera visita a tu blog ...me encanta hacer pan ..veo que haces muchos ...apunto tu paginapara seguirte ...Te invito a visitar la mia y compartir mis recetas ...Saludos MARIMI

Nita ha dit...

Fantàstica recepta, però un dubte....dius una culleradeta de sal i un pessic de sal....una de les dos coses ha de ser de sucre...però quina?la cullerradeta o el pessic? m'ho pots dir? per favor ,gràcies